وکیل مهریه با حداقل هزینه ممکن و دریافت مشاوره رایگان ۰۹۱۲۴۹۷۰۰۰۰

گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .

وکیل مهریه با حداقل هزینه ممکن و دریافت مشاوره رایگان ۰۹۱۲۴۹۷۰۰۰۰

۹۶۰ بازديد

وکیل مهریه با حداقل هزینه ممکن و دریافت مشاوره رایگان ۰۹۱۲۴۹۷۰۰۰۰

حقوق مربوط به خانواده یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین حقوق جامعه است به همین دلیل علاوه بر توجه ویژه قانون‌گذار به این نهاد، دادگاه تخصصی برای رسیدگی به امور آن تشکیل شده است. حقوق خانواده و مهریه، طیف گسترده‌ای از مسائل را در بر می‌گیرد که بخشی از آن مربوط به حقوق و تکالیف مالی چون مهریه ، نفقه، اجرت المثل و بخشی دیگر  مسائل غیرمالی‌ست. در این مقاله”وکیل مهریه با حداقل هزینه ممکن و دریافت مشاوره رایگان ۰۹۱۲۴۹۷۰۰۰۰” با اشاره به یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیزترین مسائل مالی یعنی مهریه به  توضیح شرایط و انواع آن با کمک وکیل تخصصی می‌پردازیم.

دریافت مشاوره رایگان از وکیل پایه یک مهریه »»» 88403987- 021

مهریه چیست؟

وکیل مهریه

یکی از حقوقی که قانون برای زن، پس از ازدواج در نظر گرفته، مهریه است که به عنوان تکلیف بر عهده مرد گذاشته شده است و با انعقاد عقد ازدواج، زن مالک آن است و هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را مطالبه کند. در واقع، مهریه یک حق مالی به شمار می‌رود که در هنگام عقد از طرف زن تعیین می‌شود و از نظر قانونی دارای شرایط و انواعی‌ست که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

تعیین مهریه

مهریه توسط زن تعیین می‌شود می‌تواند مالی مانند سکه، پول نقد، اموال غیرمنقول مثل خانه یا همچنین اموال غیرمادی مانند آموزش فن یا حرفه‌ خاصی به زن باشد.
نکته مهمی که در تعیین مهریه باید به آن توجه کنید، این است که:
مهر باید اصولا منفعت عقلایی در پی داشته باشد.
یعنی از لحاظ منطقی دارای ارزش و اعتبار باشد.
گرچه عموما سکه به عنوان مهریه تعیین می‌شود.

در ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی نیز به مهریه اشاره شده است: «به ‌مجرد عقد، زن مالک مهر می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید»

برای اطلاع دقیق تر از قوانین مربوط به مهر از یک وکیل مهریه باتجربه نیز می توانید کمک بگیرید .
ادامه مطلب...
https://nolo.asia/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.