مجازات تجاوز به عنف

گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .

مجازات تجاوز به عنف

۹۶۷ بازديد

مجازات تجاوز به عنف

مجازات تجاوز به عنف

چنانچه قربانی تجاوز بتواند در دادگاه ادعای خود مبنی بر وقوع تجاوز به عنف را اثبات نماید، حکم صادره برای او اعدام خواهد بود. لیکن باید توجه داشت که در پرونده‌های تجاوز به عنف اصل بر رضایت قربانی است و بار اثبات عدم رضایت بر عهده خود او می‌باشد. چنانچه یک مرد، با دادن وعده ازدواج دختر بالغ و عاقلی را وادار به برقراری رابطه جنسی نماید، عمل ارتکابی تجاوز به عنف نیست. زیرا رضایت دختر در این فرض وجود دارد. به هر حال، در صورت وقوع و احراز تجاوز به عنف:

– ضمانت اجرای کیفری همانطور که بیان شد اعدام است.

– از حیث مدنی نیز شخص متجاوز مسئولیت داشته و باید جبران خسارت نماید. لیکن چنانچه زن قربانی:

الف- باکره بوده باشد: مستحق ارش البکاره و مهرالمثل خواهد بود.

ب- باکره نباشد: صرفاً مستحق مهرالمثل است.

جهت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری با ما در ارتباط باشید

راه های ارتباطی جهت مشاوره با بهترین وکیل ها به شرح زیر می باشد:

اینستاگرام: vakilsite@

تلگرام: vakil | @vekalat@

واتساپ: 989124920000+

چگونگی اثبات تجاوز به عنف در دادگاه

همانطور که گفتیم، در دعاوی کیفری با موضوع تجاوز به عنف اصل بر رضایت قربانی است. یعنی این خود شخص قربانی است که باید در دادگاه عدم رضایت خود را اثبات کند. بنابراین دو مسئله باید توسط قربانی در دادگاه اثبات شود تا وقوع جرم تجاوز به عنف نیز از سوی دادگاه احراز گردد. این دو مسئله به قرار زیر است:

الف- برقراری رابطه جنسی

ب- عدم رضایت قربانی

به طور کلی، با پررنگ‌تر شدن نقش رسانه‌های اجتماعی و به تبع آن بالا رفتن آگاهی‌های عمومی، امروزه ضمن از بین رفتن قبح اعلام و دادخواهی بابت این مسئله، تمام خانم‌ها باید بدانند که در صورت وقوع تجاوز:

1- مراجعه به نزدیکترین کلانتری و یا دادسرا

2- ارجاع از کلانتری یا دادسرا به پزشکی قانونی

3- عدم استحمام یا تعویض لباس

4- جمع‌آوری پیام‌ها و تماس‌ از سوی فرد متجاوز.

دلایل اثبات تجاوز به عنف

دلایل اثبات تجاوز به عنف در قانون مجازات اسلامی، به شرح زیر است:
ادامه مطلب..
https://nolo.asia/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%81/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.