وکیل دادگستری مرد در بیان طلاق توافقی

گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .

وکیل دادگستری مرد در بیان طلاق توافقی

۱,۵۳۲ بازديد

در نوشته وکیل دادگستری مرد در بیان طلاق توافقی می خواهیم تا در رابطه با قوانین و مقرراتی به بحث بپردازیم که قانون گذار بر عهده زوجین قرار داده است. در همین راستا در نظر داشته باشید که زوجین پس از خوانده شدن عقد نکاح اموری برایشان بوجود می آید که نیاز است تا در این رابطه اطلاع داشته باشند. ما در ادامه این نوشته قصد داریم تا در رابطه با طلاق توافقی برای شما عزیزان به بحث بپردازیم. بر اساس بیانان وکیل پایه یک یکی از امور اساسی و مهم پس از خوانده شدن عقد نکاح ، موضوع طلاق است که خود چندیدن روش متفاوت را شامل می شود.

وکیل دادگستری مرد در بیان طلاق توافقی

طلاق ، یکی از حقوق زناشویی

همانطور که بالاتر گفته شد ، از مهم ترین مسائل حقوقی روابط زناشویی ، طلاق می باشد . در قانون کشور ما و در شرع ، حق طلاق برای مرد واقع شده است و در شرایطی که مرد موافقت نماید و رضایت داشته باشد ، حق طلاق به زن واگذار می شود .

 برای مشاوره با وکیل پایه یک طلاق می توانید با مجموعه ی آسایش گستران تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره ی رایگان برخوردار گردید .

تعریف طلاق توافقی

می دانید که در کشورمان بحث طلاق ، موضوعی نامطلوب به حساب می آید که موجب خدشه دار کردن روحیه ی خانواده بوده و برای خانواده و خود زوجین مشکل ساز می گردد . این مشکلات از دعوا ها و کشمکش هایی سر چشمه می گیرند که در هنگام طلاق ، مابین زوجین رخ می دهد . همچنین در راستای طلاق ، خسارات مالی و معنوی بسیاری گریبان گیر زوج ها خواهد شد . به همین جهت ، افراد جامعه طلاق را بسیار زیان آور می دانند .

وکیل طلاق می گوید : یکی از راهکار هایی که در سال های اخیر زوجین برای طلاق به آن روی آورده اند ، طلاق توافقی است . در این نوع از طلاق ، طرفین ازدواج در کمال خونسردی و صلح با یکدیگر برای جنبه های مختلف از جمله مهریه ، اجرت المثل و حضانت فرزندان و موارد دیگر به توافق می رسند و درخواست خود مبنی بر طلاق توافقی را به دادگاه ارائه می نمایند .

طلاق توافقی چه مدت به طول می انجامد ؟

مدت زمانی که طلاق توافقی می تواند طول بکشد ، وابسته به مراجع قضایی و دادگاه ها می باشد . زیرا هر مرجع قضایی طبق نظر و تشخیص خود ، مدت زمانی را برای طلاق توافقی در نظر می گیرند .

وکیل پایه یک خانواده می گوید ما این مسئله را به وفور دیده ایم که قضات پرونده های طلاق توافقی ، مشاوره های اجباری زمانبری را در نظر می گیرند بلکه در این مدت زوجین از طلاق منصرف شوند و به زندگی خود ادامه دهند . در برخی موارد که موضع بسیار جدی باشد ، طرفین منصرف نمی شوند و در نهایت از یکدیگر جدا می گردند .

البته به این موضوع می بایستی اشاره کرد که در موارد متعددی دیده شده است که این راهکار به ثمر رسیده و زئجین همانند قبل به زندگی خود برگشته اند اما این بار به دلیل استفاده از مشاوره ، زندگی بهتری را تجربه خواهند نمود .

برخی از قضات در مدت زمانی کوتاه گواهی عدم سازش را صادر کرده و حکم طلاق را برای افراد جاری می سازند . با توجه به این گفته ها ، می توان گفت که مدت زمانی که طلاق توافقی ممکن است به طول بینجامد ، وابسته به قاضی پرونده و شعبه ی دادگاه بوده و قابل پیش بینی نمی باشد .

در برخی موارد مشاهده شده است که برخی از افراد در طول مدت 3 تا 5 روز توانسته اند حکم طلاق توافقی خود را بگیرند . اما در برخی موارد دیگر ، دادگاه با اجبار به شرکت در مشاوره های رایگان ، روند طلاق توافقی را بسیار طولانی کرده است .

 وکیل دادگستری مرد در بیان طلاق توافقی

آیا وجود وکیل به کاهش مدت طلاق توافقی کمک می کند ؟

وجود وکیل در پرونده های طلاق توافقی می تواند کمک شایانی به کاهش زمان طلاق توافقی بکند زیرا وکیل با شناخت کامل و جامعی که از قوانین طلاق دارد ، می تواند همواره شما را همراهی کند تا بهترین راه را در پیش بگیرید .

از کار های دیگری که وکلا در طلاق توافقی انجام می دهند ، ارائه ی کتبی توافق ها و حق و حقوق و تکالیفی به دادگاه است که بین زوجین به جمع بندی و نتیجه نهایی رسیده است .

در صورت وجود وکیل طلاق ، زوج ها می توانند در اکثر جلسات طلاق شرکت نکنند و مراحل قانونی طلاق توافقی را به وکیل پایه یک طلاق بسپارند .

مشاوره اجباری برای طلاق های توافقی

اخیرا صحبت از دوره های مشاوره ی اجباری 45 روزه برای طلاق توافقی به میان آمده است که می توان گفت باعث اقزایش مدت زمان طلاق توافقی خواهد شد . البته نیاز است تا این مطلب به تصویب قانونی برسد ولی بدانید که در صورت تصویب این قانون ، قطعا با افزایش مدت زمان طلاق توافقی مواجه خواهیم بود .

 

در صورت وجود هر گونه ابهام و یا پرسشی می توانین آن را از ما در زیر این پست بپرسید تا وکلای مجرب آسایش گستران در اولین فرصت کامل ترین جواب را به شما ارائه نمایند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.