وکیل دادگستری غرب در سوال و جواب حقوقی

گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .

وکیل دادگستری غرب در سوال و جواب حقوقی

۱,۵۴۱ بازديد

در مقاله وکیل دادگستری غرب در سوال و جواب حقوقی می خواهیم تا به تعداد زیادی از پرسش های مطرح شده از جانب شما عزیزان درباره موضوعات حقوقی می باشد پاسخ دهیم. در این مقاله سعی شده است تا پاسخ های بیان شده از جانب و کلای باتجربه باشد و به گونه ای این پاسخ ها بیان گردیده باشد که فهم آن برای تمامی افراد با هر سطح از دانش حقوقی ساده باشد. بر همین اساس در صورت مطالعه این مطلب می توانید به تعداد کسیری از سوالات حقوقی که در ذهن خود دارید پاسخ دهید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

وکیل دادگستری غرب در سوال و جواب حقوقی

پرسش :

در چه شرایطی حقوق شهروندی تهدید می شود ؟

پاسخ وکیل حقوقی تهران :

در شرایطی که شهروندان آشنایی و اطلاعات لازم را در مورد مقررات و قوانینی که بر جامعه حاکم است ، نداشته باشند و یا شهروندان از اجرایی کردن مقررات قانونی بپرهیزند . برای اینکه جامعه به چنین شرایطی نرسد ، مطلوب است که از سوی خانواده ها و مراکز آموزشی ، آموزش های مستمری در رابطه با قوانین موجود در جامعه به کودکان داده شود تا از قانون شکنی آن ها در آینده بپرهیزد و اگر این آموزش ها نباشد موجبات تهدید حقوق شهروندی به وجود می آید . همچنین مورد دیگری که باعث تهدید این حقوق می گردد ، بی اعتنایی و بی توجهی افراد جامعه در برابر کسانی است که به صورت آشکار به قانون شکنی دست می زنند .

 

اگر می خواهید در مورد حقوق شهروندی بیشتر بدانید ، می توانید با ورود به صفحه ی اول سایت آسایش گستران و جستجوی کلمه ی حقوق شهروندی در آنجا ، به مقاله ی حقوق شهروندی رفته و اطلاعات کسب کنید .

پرسش :

در شهرنشینی چه مواردی به معنای قانون گریزی می باشد ؟

پاسخ وکیل کیفری تهران :

از مواردی که موجب قانون گریزی در شهرنشینی می توان یاد کرد ، 1- بی اعتنایی به مقررات راهنمایی و رانندگی و 2- دریافت رشوه و 3- بی اعتنایی به حق و حقوق دیگران در صف و 4- بی اعتنایی به حق و حقوق همسایه های مجاور و 5 – استفاده ی نادرست و سوء از مشاغل دولتی می باشد .

 

پرسش :

برای همکاری با یک آژانس مسافرتی ، رعایت چه نکات حقوقی الزامی است ؟

پاسخ وکیل پایه یک تهران :

ابتدا می بایست بررسی نمایید که آیا آژانس مدنظر شما به ثبت رسیده است یا خیر ؟ و آیا مجوز های لازم برای انجام کاری که شما می خواهید انجام بدهید را دارا می باشد یا خیر ؟ در مرحله ی بعد می بایستی به توصیه های غیر قانونی آژانس از بابت انتقال افراد به شیوه های غیر قانونی و نادرست به کشور های دیگر بی اعتنایی بورزید . همچنین می بایست حدود مسئولیت ها و اختیاراتی که آژانس ها دارند را بررسی کرده و مدنظر قرار دهید .

پرسش :

برخی از فروشندگان لباس ، مانکن زن را در معرض دید عموم قرار می دهند . با توجه ماده 640 قانون مجازات اسلامی آیا ساخت و تولید و توزیع و حتی نگهداری از مانکن های زن باعث تعقیب و مجازات می شود ؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

هر وسیله ای که موجبات خدشه دار کردن عفت و اخلاق عمومی را فراهم بنماید و برای مقاصد ذکر شده در بند اول ماده 640 قانون مجازات اسلامی استفاده گردد ، جرم شناخته شده و تشخیص آن وابسته به نظر مراجع قضایی با توجه به عرف منطقه می باشد .

ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی به 4 بند و دو تبصره ختم می گردد که می بایست بدانید :

اشخاصی که شامل هریک از بند های این ماده شوند ، ” به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال و تا 74 ضربه شلاق‌ یا به یک یا دو مجازات مذکور محکوم خواهند شد :
بند اول : هر کس نوشته یا طرح ، گراور ، نقاشی ، تصاویر ، مطبوعات ، اعلانات ، علایم ، فیلم ، نوار سینما و یا به طور کلی هر چیز که عفت و اخلاق ‌عمومی را جریحه ‌دار نماید و یا برای تجارت یا توزیع به نمایش و معرض انظار عمومی بگذارد یا بسازد یا برای تجارت و توزیع نگه دارد . ”

 وکیل دادگستری غرب در سوال و جواب حقوقی

پرسش :

آثار صدور چک بلامحل چیست ؟

پاسخ وکیل پایه یک پرونده های مالی :

عواقب و آثاری که صدور چک بلا محل می گذارد بسیار هستند برای نمونه می توان به اختلالاتی که در نظام بانکی کشور به وجود می آورد و همچنین از بین رفتن اعتبار اقتصادی خود شخص در جامعه و کاهش اعتماد عمومی در سطح جامعه اشاره کرد . علاوه بر این ها صدور چک بلامحل در درجه ی اول موجب پیگرد کیفری از جمله حبس و جزای نقدی می باشد . علاوه بر این ها در سطوح خانوادگی باعث ایجاد اختلال در رابطه های خانوادگی و اثر گذاری نامطلوب بر اختلال های گفته شده بر روی کودکان و فرزندان نیز می شود .

 

مجموعه ی وکالتی آسایش گستران این امکان را برای شما فراهم ساخته است تا بتوانید به طور حضوری و همچنین رایگان با مشاورین و وکلای مجرب مجموعه در ارتباط باشید . کافی است با ما تماس بگیرید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.