پاسخ وکیل پایه یک آنلاین به پرسش های دیه

گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .

پاسخ وکیل پایه یک آنلاین به پرسش های دیه

۱,۵۴۴ بازديد

در نوشته ی پاسخ وکیل پایه یک آنلاین به پرسش های دیه به بررسی پرسش های کاربران خواهیم پرداخت و به ان ها جواب خواهیم داد . در نوشته های قبلی به خوبی درباره ی دیه و مفاهیم مربوط به دیه و قوانین دیه که در قانون اساسی کشور مان ایران آمده است ، صحبت کردیم و نکاتی را مطرح کردیم که به نظر می آمد برای گرفتن دیه یا پرداخت دیه می بایستی در جریان آن ها باشید . بنابراین اگر پس از مطالعه ی آن ها سوالی دارید که هنوز به جواب قطعی آن نرسیده اید ، با توضیحات کامل می توانید از ما در زیر همین نوشته در قسمت نظرات بپرسید .

پاسخ وکیل پایه یک آنلاین به پرسش های دیه

پرسش :

خواهر بنده صاحب امتیاز و موسس یک مهد کودک می باشد و از بهزیستی مجوز نگهداری از نوباوگان و کودکان 2 تا 6 سال را دریافت نموده است . با عرض تأسف باید بگویم که بخاطر نیاز و اصراری که یک خانواده داشتند ( به علت شاغل بودن پدر و مادر ) ، خواهرم نگهداری از هر دو فرزند آن ها که یکی پیش دبستانی و دیگری زیر دو سال دارد را قبول کرده است . به این نکته دقت فرمایید که به او مجوز نگهداری از کودکان زیر دو سال را نداده بودند و او بدون مجوز از آن بچه نگهداری می کرده است و بچه را بیمه نیز نکرده است .

یک روز مهدکودک تصمیم می گیرد که بچه ها را به اردو تفریحی به پارکی ببرد که در آنجا کودک زیر دوسال این خانواده به داخل حوض می افتد و به کما می رود . با توجه به اینکه مهدکودک از تمامی والدین رضایت نامه ی کتبی گرفته و شهرداری نیز از مهدکودک تعهدی مبنی بر ورود با مسئولیت شخص گرفته است ، اگر این کودک فوت کند ، مهدکودک محکوم به پرداخت دیه می شود یا زندان برای مسئول آن در نظر گرفته خواهد شد ؟

پاسخ وکیل کیفری تهران :

واقعا این مسئله که مدیر مهدکودک بدون مجوز قانونی و برای درآمد بیشتر ، یک کار غیر قانونی انجام داده است که منجر به در خطر افتادن جان یک کودک شده است ، بسیار ناراحت کننده است . در راستای پاسخ سوال شما خدمت تان عرض کنم که همانطور که خود شما فرمودید ، این کار بدون مجوز قانونی صورت گرفته و بیمه نیز نداشته است و همچنین بردن این طفل به پارک نیز بدون مجوز و غیر قانونی بوده است چراکه شما اصلا اجازه ی نگهداری نداشته اید .

با این اوصاف اگر این کودک فوت کند ، کارشناس اصطلاحا بر اساس تقصیر گزارشی تهیه خواهد نمود . طبق مسائلی که مطرح نموده اید ، به نظر می آید بیشترین تقصیر به ترتیب متوجه مهدکودک ، شهرداری و والدین کودک باشد .

با اینکه شما و شهرداری نامه ی کتبی برای برائت خود گرفته اید اما دلیل نمی شود که دادگاه از محکوم کردن شما بپرهیزد . اما شما اگر بتوانید به دادگاه ثابت کنید که به اجبار خانواده مسئولیت کودک را پذیرفته اید ، این موضوع می تواند تاثیر مثبتی را بر روند پرونده بگذارد .

در کل ، تقصیر مابین مهد ، شهرداری و والدین کودک تقسیم خواهد شد و دیه و حبس دارد که چون غیر عمد محسوب می گردد ، ممکن است به جزای نقدی ختم گردد .

 پاسخ وکیل پایه یک آنلاین به پرسش های دیه

پرسش :

من در فوتسال در 2 واحد درسی با نام تربیت بدنی 2  آسیب دیده ام . یک نفر از عقب یا مایل به عقب به شکلی که من اصلا وی را ندیدم ، روی ساق پایم تکل زد که موجب شکستن ساق هر دو پایم شد . البته ایشون پرداخت هزینه های درمان ، جراحی و مراقبت های پس از عمل را متقبل نشد . سوالی که برای من پیش آمده این است که اگر شکایت کنم چه حق و حقوقی به من تعلق می گیرد و آیا او باید دیه بپردازد ؟

پاسخ وکیل پایه یک حقوقی :

با عرض تاسف برای اتفاقی که برای شما کاربر گرامی پیش آمده است ، باید خدمت شما عارض شوم که از ایشان می توانید شکایت بفرمایید و دادگاه حتما رسیدگی خواهد کرد . در ضمن خود دانشگاه نیز دانشجو ها را بیمه می نماید و شما می توانید از بیمه ی دانشگاه نیز دیه بگیرید .

پرسش :

پس از اینکه زمان اجرای حکم در دادگاه قطعی می شود ، چقدر به متهم مهلت برای پرداخت دیه می دهند ؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

بعد از آن که پرونده به اجرای احکام برود ، یک اخطاریه ی کتبی یا حضوری به محکوم ارسال می شود که طبق آن می بایست دیه را پرداخت نماید .

 

پرسش :

ترقوه ی راستم را پیش یک دکتر متخصص سه بار عمل جراحی کردم و در آخر پیوند استخوان زدم اما دکتر متخصص دیگری گفت که معیوب جوش خورده است و در ضمن پزشکی قانونی نیز تایید کرده است . همچنین محدودیت حرکتی دارم و مچ دستم نیز شکسته است . با توجه به این مسائل حدود دیه ای که به من پرداخت خواهد شد ، چقدر است ؟

پاسخ وکیل پایه یک کیفری :

با تفاسیری که فرمودید ، تخمین ما حدود 100 میلیون تومان برای پرداخت دیه ی دکتر به شما می باشد .

 

پرسش :

در حدود 18 سال برای یک شرکت کار نقاشی انجام داده ام . پس از مدتی بیمار شدم و بیماری ام در ابتدا به آسم تبدیل شد و سپس بسیار حاد شد به طوریکه اکنون به طور دائم می بایست تحت نظر پزشک معالج قرار بگیرم و از اسپری های مخصوص استفاده نمایم . آیا می توانم از کارفرما و شرکتی که در آن مشغول به کار بوده ام شکایت کرده و طلب دیه نمایم ؟

پاسخ مشاور حقوقی :

با آرزوی بهبودی برای شما باید عرض کنیم که طبق قانون به شما در این زمینه دیه ای تعلق نمی گیرد و این مسئله جزو شرایط دیه نمی باشد . اما به عنوان پیشنهاد ، در صورتی که 20 سال بیمه پرداخت کرده اید و کار تان در دسته بندی مشاغل سخت و زیان آور به حساب می آید ، می توانید از بیمه تقاضای بازنشستگی زودتر از موعد بنمایید .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.